lördag 12 augusti 2017

Fredagsfys, fredagsmys och om vår årliga sommarresa

Man skulle tro att det vore skönt att ha fredagar som vilodag. Att direkt kunna ta helg när man slutar jobbet och inte alls behöva tänka på gymmet.
Men faktiskt så brukar jag tycka att fredagspassen (och lördagspassen också för den delen) är dem roligaste. Tror det är någonting med att inte behöva stressa sig i dusch, äta och ställa sig till natten nästan direkt man kommer hem, utan man kan ta det helt lugnt. Dessutom brukar feelisen på gymmet vara kalas dessa dagar, vilket gör passen så mycket roligare.

Igår var det bänk på schemat. Vilket gick över förväntan faktiskt. 
Jag hade Tessan med mig igår också, så komplemetsövningarna efteråt var också väldigt roliga att göra när man hade någon att göra dem med. 



Jag blev klar tidigare än Conny, så jag åkte hem före honom. 
Spontant kom jag på att göra middagen klar tills han kom hem och gjorde det lite mysigt samtidigt också. 
Vi hade 3 års dag förra helgen, men har inte hunnit firat den desto mer. Så ville därför göra det lite mysigt tills han kom hem.





Tidigare år har vi åkt iväg på en sommarresa. (Tidigare har vi varit till Norge och Tyskland.)
Så det ser vi samtidigt som en present åt varandra på vår årsdag. Men i år har ingen sommarresa blivit av, utan vår sommarresa blir en September resa istället. Vilket går lika bra det också.  

Årets "sommarresa" bär iväg till London!!

Inga kommentarer: