torsdag 20 juli 2017

Snart tävling

Igår hade jag mitt sista träningspass innan tävlingen. Körde lätt igenom alla delmomenten, bara för att hålla igång kroppen. 
Prövade för första gången att träna i min tävlingsdräkt också. Det kändes såå konstigt. Den var hal som bara den och det gjorde det ju inte bättre att det var mycket folk på gymmet som kollade konstigt på min outfit. Haha, jaa det ser ut som en sparkdräkt, men det bjuder jag på.



Sådär på tal om tävlingen så är det flera som frågat om den, så här kommer lite info angående tävlingen:

Det kommer att ordnas två stycken tävlingar på lördagen i Jeppis. Klassisk styrkelyft och klassisk bänkpress. Den klassiska styrkelyften (som jag kommer att tävla i) börjar klockan 10.00 och klassiska bänkpressen börjar klockan 15.00. 
Tävlingarna ordnas utomhus, utanför Jeppis Gym och vem som helst får komma och titta. Det kostar ingenting, så kom gärna förbi för att heja! 

Troligtvis kommer vi att delas in i två stycken grupper. En lite lättare klass och en lite tyngre klass. 
Högst antagligen så börjar den lätta klassen (där jag kommer vara). När vi har böjt klart, så går vi in och värmer upp för bänkpressen och den andra gruppen börjar böja. 
Tror det kommer flyta på så, så publiken kommer nog att ha någonting att titta på hela tiden. (Synd för mig som inte kommer att få se den andra gruppen dock)
Det här är bara spekulationer, och det behöver inte alls vara så. Men högst antagligen för att det ska gå så smidigt undan som möjligt. 

Jag börjar bli riktigt taggad och ser så himla mycket framemot lördagen! 


Inga kommentarer: