söndag 18 juni 2017

Veckans träningspass

Denna vecka hade jag faktiskt tänkt fota alla mina träningsoutfits och göra ett inlägg av det. Men saken är den att det faktiskt inte har blivit så många träningspass denna vecka.
Men vi kör ändå en blandning av "veckans träningspass" och "veckans träningsoutfits". 

I måndags var jag och skadade ryggen... Inte på själva träningen, utan smärtan kom först efteråt. 
Så jag har gått som en halt höna de senaste dagarna... Och ryggen är någonting man verkligen borde vara rädd om, så jag har faktiskt försökt att inte skynda med att återgå till träningen innan ryggen faktiskt har varit bra. 
Enligt doktorn är det någon typ av muskelsträckning/överbelastning i nedre delen av ryggen. 

Men outfits från träningarna jag har varit på ska ni i alla fall få. Hela två stycken:



Om man tittar på min måndagsoutfit så ser man att det är marklyft på schemat.
Jag vill helst ha långa byxor och knähöga strumpor på när jag drar mark, mina ben ser ändå så misshandlade ut efteråt, så liite bättre är det med mer kläder på.

Måndag: Marklyft + lätt knäböj
Marklyft 4x4 112,5 kg
Knäböj 6x2 85 kg
+ komplementsövningar som leg curl, benspark i kabelmaskin för baksida och sida, bulgariska utfall

Följande pass blev av först på lördag. Bänkpress på schemat denna dag. Blev förvånad själv över hur bra det gick på sista setet som jag körde maxreps på.

Lördag: Bänkpress
Bänkpress 
1x6 37,5 kg
2x5 42,5 kg
maxreps på 42,5 kg som blev 12 reps.
+ face pulls (endast en komplementsövning för att ändå va lite försiktig med ryggen)


Nästa vecka hoppas jag kunna köra på som vanligt igen. Ska då försöka fota alla träningsoutfits.
Såå fashion av mig!

Inga kommentarer: