tisdag 20 juni 2017

Den där magiska gränsen

Jag är back on track igen gällande träningen. Jag fick byta om gårdagens och dagens pass med varandra för att jag hade lite lite känningar i ryggen. Inte så att det gjorde ont eller så, men sådär så att man känner av att man har en rygg i alla fall. 

Idag vågade jag mig på knäböj, och woppidooo inga känningar alls i ryggen! 
Ett tungt pass stod det i schemat (så tungt så att det gäller maxvikter). Men hade ändå i åtanken att eventuellt köra ett lättare pass/skippa helt om ryggen skulle börja ge sig till känna. 
Men allt kändes bra, så jag tog en chansning och prövade gå upp på högre vikter. 

2 reps på 105 kg, följt av en etta på samma vikt. (Gamla pb:t ligger på 105, så jag är såå nöjd!)

Det är tredje gången jag är på tresiffrigt i böjen och det är nog en magisk gräns de första gångerna man ska ta sig över den. Men denna gång var 100kg lyftet före lyften på 105kg såå bombsäkert! Alltså that feeling!



Inga kommentarer: