torsdag 1 juni 2017

Bänkflopp

Det kändes som en bra idé när jag åkte iväg till gymmet idag och bestämde mig för att maxa i bänkpressen. Allt kändes så himla bra, men mitt försök till maxlyft kom bara inte upp. Försökte två gånger, men nej. 
Så rutiner-matvanor-sovvanor påverkar verkligen mer än vad man tror. För när man reser är ju inte de det bästa... Så kanske det ändå inte var så smart att försöka maxa första bänkpasset efter resan..
Nu hoppas jag att jag inte har tagit ut mig alltför mycket och gör ett nytt försök på lördag helt enkelt. För det ska gå! I mitt huvud har jag redan klarat det, så nu gäller det bara att lyfta upp skiten..



Jag skriver väldigt öppet om vilka vikter jag tränar på, men i bänken tror jag faktiskt att jag har undvikit det såhär långt faktiskt. Orsak?? För att jag själv tycker att det är alldeles för lite.
Jag är verkligen inte stark i bänkpress, men jag kan ju inte annat än att träna upp mina svagheter. 
Så till er som försöker räkna ut kilona på stången, 50kg är det. 


Inga kommentarer: