torsdag 29 juni 2017

110 kg

Så kom jag till slutet av mitt schema i böjen, vilket betyder maxning...

Jag var faktiskt lite nervös över hur passet skulle gå. Mitt gamla rekord låg på 105 kg och de vikterna hade ju ändå gått bra veckan före. Men med tanke på att jag fuskat så mycket med kosten så blev jag lite nervös över hur det skulle påverka mig. 
Prövade först på 107,5 kg som gick utan problem. Redan då var det ju PB. Sen prövade jag på 112,5 kg, men det gick inte
Men bestämde mig ändå för att försöka på 110 kg trots failet på 112,5 kg. Och 110 kg gick bra, för upp kom det. 

Tror dock att lyftet skulle ha blivit lite finare om jag inte skulle ha testat på 112,5 kg före (film på lyftet finns på min instagram). Men nöjd är jag och det känns bra med tävling om 3 veckor!

Ganska obvious vilka pass vi tänkte köra

Inga kommentarer: