lördag 20 maj 2017

Veckans träningspass

Idag är sista träningsdagen för denna vecka. Brukar nästan alltid ha vilodag på söndag, och så även denna vecka. Så tänkte visa er hur veckans träning har sett ut.


Måndag - Ben
Knäböj 3x6, 3x2
Leg curls 
Leg kickbacks

Knäböjen var så fruktansvärt tung. I programmet som jag kör skulle det egentligen vara 6x6 på 85kg. Men min hals var alldeles tjock av slem och hjärtat pumpade på 2000, så det blev endast 3 set. Men körde sen i stället 3 set tvåor på samma vikt för att i alla fall få några lyft. 
Efter böjen körde jag lite baklår. (Som ni ser har jag inte skrivit upp varken set eller reps på komplementsövningarna, men ungefär 3-4 set med 8-15 reps brukar det bli)



Tisdag - Vila


Onsdag - Bröst och rygg
Bänkpress 3x3
Latsdrag
Latsdrag med smalt grepp
T-bar row

Kör även ett program i bänken som börjar vara på slutrakan. Programmet är två dagar i veckan och när jag började programmet började jag på 8x8 följt av 7x7, 6x6, 5x5 osv.. 
Efteråt körde jag lite ryggövningar. Vet om att jag fuskar lite med dem och borde sätta in lite fler roddövningar. 


Torsdag - Ben
Marklyft maxning, 125kg
Lätt knäböj

Det blev ett sent pass på torsdagskvällen. Vi satt några stycken hemma hos oss och åt pizza framför ishockey. Vi har ett intärnt skämt om att när man tar ett PB så får man äta pizza, PB-pizza. 
Jag åt min pizza utan att ha tagit ett PB, så jag bestämde mig för att ta ett PB senare under kvällen. (skämtåsido, man får nog äta pizza annars också, men det är roligare när man tagit ett PB)
Hade siktet på 130kg, det satt som sten i marken. Nästa gång! Fick nöja mig med 125kg.
Skulle böja lätt efteråt, men hade glömt mina knävärmare och var väldigt trött efter marklyften. Så det blev superlätt böj, 3x5 på 60kg.

Haha, snygga miner...


Fredag - Vila


Lördag- Bröst och armar
Bänkpress 8x1
Armar

Andra dagen i bänkprogrammet är och har varit genom hela programmet 8 medeltunga ettor. 
Efteråt tänkte jag träna lite armar och axlar. Har ännu inte bestämt exakt vad, det brukar jag luska ut när jag väl är på gymmet. Sen om det känns okej i kroppen (min träningsvärk från marklyften är pina) så kanske jag borde köra lite roddar också. 


Inga kommentarer: