torsdag 25 maj 2017

Bryssel

Jag anlände till Bryssel igår kväll. 

Tessan var väldens sötaste när hon väntade in mig på flygplatsen med skylt och allt.


Många vägar var avstängda och polisar fanns det typ överallt. Allt berodde tydligen på att Donald Trump var här på besök och det räknades med att bli många protester. 
Lite så var det ännu idag, men vi åkte dit vart vi slapp. Så Tessan guidade mig genom staden, och dit vart vi inte slapp tar vi en annan dag. 

Tror jag släpper ett bildregn från guidningen bara:

Grand-place


Mycket häst och vagn körs det med

Manneken pis
En väldigt stor sevärdhet, tydligen. Lite beroende på dag så klär dom ut honom, idag råkade han se ut såhär. 

Åååh, alltså deras våfflor *hjärtaögonsmaili*


"Bourse". The Brussels Stock Exchange



St. Michael och St. Gudula katedrale



Saint Jacques-sur-Coudenberg


Royal Palace of Brussels
Tänkte faktiskt att jag skulle flytta in hit. 

Efter sevärdheterna åkte vi och köpte lunch och hade piknick 



Inga kommentarer: