söndag 23 april 2017

Sådant som jag idag inte gör

Man blir ju klokare med åren (förhoppningsvis). Då också vad gällande träningen. Eller man ändrar sin syn på saker och ting kanske är mer de rätta ordvalen här. 
Jag vet att många drar sig för att åka till gymmet för att man är rädd för att "göra fel", men don´t worry. Been there, done that. 
Dessa saker som jag tidigare gjorde påstår jag inte att är fel, så ta inte åt dig ifall just du råkar göra något av dessa. Jag har bara ändrat mig och tycker att det inte fungerar lika bra för mig längre. 
(Usch så råddigt det blev... Pratar lite emot mig själv där, men jag hoppas ni inte missförstår mig.)


Att använda handskar på gymmet. 
Det gjorde jag tidigare, idag skulle jag aldrig göra det. Frågar du mig så stjälper de mer än hjälper.
Använd magnesium istället, tusen gånger bättre!



Att använda olika viktplattor på skivstången.
Tidigare hade jag inte så stor skillnad på vilka vikter jag lassade på stången. Kunde vara en blå 10kg och en annan röd 10 kg på andra sidan, så länge båda var 10 kg... Idag skulle aldrig detta ske.. 


Första viktplattan som sätts på stången ska ha siffrorna inåt! 
Inte utåt.


Idag är fokuset mest på basövningar. 
Tidigare kunde jag lätt fastna i en maskin och tro att allt byggs upp ju bättre gymmaskiner man har tillgång till, typ. Det är trams, vill man bli stark är det basövningar man ska fokusera på! Sen att köra komplementsövningar är ju bara bra, men det är i basen magin händer. 


Förut ville jag använda mig av så lite träningsredskap som möjligt. 
Idag avgudar jag mina lyftarskor, funderar på att uppgradera mig till ett Wahlanders bälte och tänker också köpa ett par SBD handledslindor för att slippa låna Connys hela tiden. 


Inga kommentarer: