söndag 9 april 2017

Rom byggdes inte på en dag



I morse vaknade jag i min egen säng efter en välbehövlig sovmorgon. Vi kom hem från Hangö lagom sent igår kväll och jag somnade bums. Jag kan bara konstatera att den här helgen har varit så himla bra! 

Det har varit både roligt och väldigt lärorikt att få vara med på tävling. Och jag är mer tävlingssugen nu än aldrig förr. 
Det är svårt att koncentrera sig på att jag faktiskt ska och springa ett lopp om två veckor.. När jag anmälde mig till det var jag såå taggad, men under tiden så har mitt fokus flyttats till någonting helt annat. Helt ärligt så ska det bli skönt när jag har loppet överstökat och faktiskt får fokusera på det jag nu verkligen vill göra. 

Något som jag också har fått konstaterat under helgen är hur himla svag jag faktiskt är.. 
Men det jag också har konstaterat är hur himla gärna jag vill bli starkare också. Okej, alltså SÅÅ svag är jag ju ändå inte. Inte i böjen och marken är det så farligt, men i bänkpressen däremot..
Men som en äldre man sa åt mig nu i helgen, Rom byggdes inte på en dag heller. 


Inga kommentarer: