måndag 6 mars 2017

Vad är egentligen extremt..?

Nu ska jag skriva öppet om en sak som på riktigt gör mig riktigt irriterad.

Förra veckan hamnade jag ju in en sväng med ambulansen (här kan ni läsa om det om ni råkat missa det). Många blev ju så klart väldigt oroliga och började spekulera över vad orsaken kunde vara.
Det som många misstänker att har varit den stora boven är...... träningen!!

Tydligen var det träningen som orsakade att jag hamnade en sväng till sjukhuset..?!! Logiken där är helt skrattretande.... För att träna på gym och lyfta tunga vikter är tydligen så himla extremt enligt många..
Jag kan ju säga nu då till er som tror detta, nej det är inte p.g.a träningen!

Hur har allt blivit såpass förvrängt att det är extremt och ohälsosamt att träna tungt på gymmet?? Skulle jag däremot syssla med löpning/skidåkning eller liknande så skulle folk inte alls tycka att det är extremt, utan istället hälsosamt. 
Så när jag skriver om att jag tränar och då faktiskt försöker träna rättså tungt, då är jag tydligen helt extrem och att det självklart är därför jag fick denna extrema migrän attack. (För höst troligt ät det en sällsynt extrem migränattack jag hade.)

Jag blir faktiskt riktigt irriterad och vet inte alls hur jag ska uttrycka mig för att ni ska förstå vad jag menar. Och sen vet jag inte heller vart jag egentligen ville komma med detta inlägget..

Att överträna är ju bevisat att det inte är bra. Men hör och häpna, jag är inte övertränad!
Jag gör faktiskt annat än att träna också. Det är ju bara det att det råkar vara i princip det enda jag bloggar om och just därför kanske många tror att det är det enda jag gör. Så nu vet ni det, jag gör faktiskt annat också som jag inte bloggar om. 





2 kommentarer:

Jenni sa...

Håller SÅ med dig! Alltid om ja säger åt typ mamma (okej, mammor e ju mammor) att ja har ont nånstans elr e trött elr nåt liknande så e de enligt henne alltid pga av gymträningen (obs, alltid GYMträningen, löpningsskador etc finns ju int). Själv tycker jag att jag har större risk för skador när jag t.ex. springer än när jag styrketränar, men tydligen tycker många annorlunda 🙄

Sara Nyholm sa...

Jaa, alltså på ett sätt kan jag förstå äldre (föräldrar osv..). För att för dem sitter säkert saker från 80-talet i, då det var vanligt att de som styrketränade fick skador osv.. (det berodde ju då int heller specifikt på gymträningen, utan då var det ju så vanligt med dopning, men skadorna förknippas nog än idag med just gymträningen för många antar jag). Men när yngre (vår ålder osv) också anser att styrketräning är extremt... alltså då har nog någonting gått snett..