torsdag 2 mars 2017

Officiellt utskriven

Igår fick jag ju åka hem från sjukhuset om jag lovade att komma tillbaka idag för en sista undersökning. Det var så himla skönt att få komma hem igår. Även om det bara var ett dygn jag spenderade på sjukhuset tog det verkligen alla krafter ur mig med alla tester och allt.

Igår när jag var på hjärtultraljudet såg det ut som att ena hjärtväggen var lite för tunn. Så för att säkert veta hur det var blev dom tvugna att gå in med en slang genom munnen med en kamera.
Först idag fick jag varken dricka eller äta någonting före. Sen var läkeren försenad en halv timme. Och efter undersökningen fick jag varken äta eller dricka på ännu en timme. Så när klockan närmade sig två på eftermiddagen fick jag äntligen äta och dricka igen! Ofrivillig bantning....
Och sen själva undersökningen.... Fy fan! Det är någonting av det värsta jag har gjort. Jag förstod ju vad det var jag skulle göra, men jag fick ju typ panik ändå när dom höll ner mig på britsen och körde in en slang i halsen på mig. De lugnande orden hjälpte ju inte heller så mycket när allt gick på finska...
(Haha Conny hade hört mina kväljningar ända ut till väntrummet) 

Men allt såg bra ut med mitt hjärta och jag blev officiellt utskriven från sjukhuset!




Inga kommentarer: