onsdag 1 mars 2017

.

Februari månad skulle kanske ha kunnat sluta lite bättre...

Som många vet har jag varit inlagd en sväng på sjukhuset i Kokkola. Jag tackar så otroligt mycket för allt stöd, ni är så himla fina! Jag blir så rörd att det är så många som har brytt sig om mig! 
Tuusen tuusen tack! <3


Många vill veta vad som egentligen har hänt. Så jag ska förklara allt vad jag hittills vet (vilket inte är så mycket). 

Det började på jobbet. Jag började se lite suddigt, men tänkte inte desto mer på det. 
När jag skulle säga någonting åt min arbetskollega fattade jag inte själv vad som kom ur min mun. Jag försökte på nytt och på nytt att få fram vettiga ord, men det kom bara råddigågga. 
Mina andra kollegor uppmärksammade också mitt beteende och blev oroliga. När dom bad mig säga mitt namn och jag inte klarade av det så gick vi iväg till ett annat rum för att jag skulle få sätta mig ner. 
Det var först när någon frågade om det var bäst att ringa ambulansen som jag själv blev orolig på riktigt. Min högra hand och tunga hade också domnat bort.
Ambulansen kom och beslöt att vi åker iväg till Kokkola. Framme i Kokkola togs massa tester och äntligen kom Conny, mamma och Matilda också dit! Framme i Kokkola hade jag inget problem med att prata längre och var inte längre bortdomnad. Men de ville ändå att jag skulle stanna över natten för övervakning. Har sovit med massa sladdar och vet inte hur många gånger någon har stuckit mig i armen under detta dygnet. 
CT, ekg, thorax röntgen och allt annat visade bra. Hjärtultraljudet ville de titta lite närmre på, så i morgon ska jag "svälja slangen" för att de ska få en bättre titt. 
Men snälla som dom var så fick jag åka hem över natten och behöver först åka tillbaka i morgon. 

Vad exakt som har varit tokigt med mig kan dom inte svara på.
I värsta fall kan jag ha haft någon typ av TIA-attack och i bästa fall kan jag ha haft en superhäftigmega migrän-attack av något slag. Så för säkerhets skull har jag fått lite blodförtunnande.

Det är allt vad jag vet just nu. Hoppeligen visar allt bra på morgondagens hjärtundersökning också.

Inga kommentarer: