måndag 27 februari 2017

Jag är starkare

Mycket träningssnack här på bloggen nu. Skrämmer nog iväg de som inte är så intresserade..
Men what ever, let´s talk about dagens träningspass. Det är måndag = tung knäböj på schemat för min del.
Meningen var att jag skulle köra 6x3 på 80 kg (alltså 6 set, 3 repetitioner), vilket jag också gjorde. Men när flera stycken säger åt mig att det ser alldeles för lätt ut (hej comfort zone) så bestämde jag mig för att reppa ut på sista setet. Målet var 5 reps, men det kom 10 reps. (Tror t.o.m att det skulle ha kommit fler reps om jag inte skulle ha slutat för att jag tyckte att tekniken blev för dålig.) 
Jag fick mig verkligen ett wake up call... Jag måste komma ur min comfort zone och träna på tyngre vikter när det är meningen att jag faktiskt ska träna tungt



Igår åt vi tortillapizza. Det får pryda detta inlägg. 

Inga kommentarer: