tisdag 21 februari 2017

Bänkpress

Någon som kan gissa hur många gånger jag har kört bänkpress i år?? Noll.
Någon som kan gissa hur många gånger jag kört bänkpress sen Oktober?? Fyra.
Någon som kan gissa hur många gånger jag körde bänkpress på hela förra året?? Det ryms nog nästan på en hand, men inte riktigt. Men inte två fulla händer är det i alla fall.

Som de flesta kanske förstår vart jag vill komma, jag gillar alltså inte bänkpress. Faktiskt så är det min "hat-övning" på gymmet. 
Men idag körde jag mitt första bänkpass för i år. Jag hade Conny som coach och tränade mest teknik, men passade samtidigt på att se hur det låg till med styrkan. Så ett PB blev det ändå. Så lite roligt var det nog ändå med ett bänkpass.
Och vet ni?? Jag ska faktiskt börja bänkpressa lite oftare nu... 


Kan samtidigt slänga in en bild på det senaste godiset jag ätit. Protein godis. 
Helt gott, men dyrt. Så vill man äta godis så ska man absolut äta vanligt godis och inte detta. Men roligt att testa och som sagt så är det ju mer protein än i vanligt godis.


Inga kommentarer: