söndag 11 december 2016

Utomlandsresorna under 2016


Thailand, Phuket - Karon

I Mars åkte jag iväg tillsammans med min mor till Thailand där vi spenderade 16 härliga dagar.
Vi gjorde flera fina utflykter till olika öar och stränder, vi blev bjudna på grillfest, drack fruktshakes, gick på olika marknader, brände oss, blev bruna och passade på att åka på olika spa behandlingar var och varannan dag.
En helt underbar resa! Jag brukar själv säga att jag helst inte åker till samma ställe fler än än gång, utan vill se så mycket olika platser i världen som möjligt. Men hit skulle jag kunna åka hur många gånger som helst. Jag ska åka hit fler gånger! (helst inom snar framtid också)








-----------------------------------------------------------------------------------------


Tyskland, baden württemberg området

I Juli åkte jag och Conny iväg till Tyskland. Där bodde vi hos hans syster och hennes familj.
Vi åkte in till flera städer runtomkring och var riktiga turister. Vi tittade på slott, åkte vattenskidor och cyklade upp till vinbergen.







------------------------------------------------------------------------------

Frankrike, Strasbourg

Till Frankrike åkte vi samtidigt som under vår Tysklandsresa. Vi åkte iväg en dag till Strasbourg, en väldigt mysig stad där vi också var riktiga turister som åkte guidad båt, tittade på EU parlamenten och strosade omkring på gatorna.





-----------------------------------------------------------


Estland, Tallinn

Till Estland åkte vi några dagar nu i början av December. Där samlade vi på oss en massa julfeelis, gick på julmarknad, strosade omkring på gatorna, åt dyr mat och passade på att njuta av massage.




----------------------------------------------------------------------


Sen har jag ju faktiskt varit en sväng till Sverige också, till Haparanda. Men det tycker jag inte att räknas som utomlandsresa (fastän det nog är det). 

Inga kommentarer: