lördag 31 december 2016

Nytt år, nya möjligheter

Som de flesta andra år älskar jag att se det nya året som en nystart. Jag behöver ofta den där kicken att komma igång.

Så årets nyårslöfte blir det samma som tidigare år. Att ta tag i hälsan som blivit fuskad med nu i slutet av året. 
Ett nyårslöfte som håller hela året kommer det inte bli i år heller, men som sagt, ett bra tillfälle för en nystart är det i alla fall.



Vad innebär detta då?

I träningsväg: Jag kommer att ta tag i löpningen igen. Jag har ett lopp som jag ska springa i April som kräver att jag ändå har något bra kondition, så den behöver jobbas upp ordentligt.
Styrketräningen kör jag på med som vanligt. (Lite mindre blir det ju dock, eftersom att det blir mer cardio. Men annars som förut.)
Och sen att försöka bli noggrannare med mobilityträningen också.

I kostväg: Jag kommer att försöka lämna bort så mycket sött som möjligt. I början lämnas allt bort för att få bort sötsuget, men sen vill jag nog kunna unna mig nu som då. Men att bli av med sötbegäret är prio 1.
Sen att överlag kapa ner lite på kolhydraterna gör bara gott åt kroppen, så att byta ut kolhydratskällorna mot lite annat ibland kommer jag också att försöka göra.


Inga kommentarer: