lördag 29 oktober 2016

Lördag

Jag i telefonen till mamma: Alltså Conny e så himla tråki och vill it föli me ti Jeppis fö att koll in hede ny placet.. Hänger to på?
Mamma: Nå nåo va e na he me an. Jåå e tär å plockar åpp de ett en stånd!



Hela Jakobstad har verkligen fått ett lyft om du frågar mig. Superbra!

Mycket folk hade vi ju faktiskt räknar med att det skulle vara, vilket det också var. Men jag fick ändå inte känslan av att vi behövde trängas. 

Men något som jag inte förstår... Jakobcenter??!! Alltså vem har godkänt det namnet?? Så lame.... Låter ju som ett åldrigshem..


Vi passade på att ta oss en bit mat innan vi åkte hem. För mig blev det subway och mamma körde på korv görans.
Mamma: Dehär knyser it vi om åt nan Sara. Di får ta å värm åpp na mat tär heim bara..

Å lördagsgodis såklart!

Inga kommentarer: