lördag 17 september 2016

Superwoman strikes again

Rubrikvalet är Connys. 
Jag frågade av honom vad jag skulle lägga för rubrik på detta inlägget och hans förslag tycker jag att ändå var rätt bra, så den fick det bli.

Idag hade jag min sista dag på mitt toppningsprogram och det var idag det gällde. Idag skulle ett nytt personbästa smälla till. 
Helt ärligt så har jag varit lite nervös för det här passet. Tänk om jag inte skulle klara det.. hela sex veckor förgäves.. Och när jag ändå hade satt press på mig själv med att klara ett nytt personbästa så kändes ju kroppen såklart inte helt hundra. Jag kände mig styv och stel, lite ont här och där.. Ni vet, när man överanalyserar och tänker för mycket.
Men efter uppvärmningen och när jag kom upp till 70 kg så kändes allt riktigt bra och jag var så jäkla taggad. 80 kg (mitt gamla personbästa) kom upp lätt. Jag bestämde mig för att sätta 85kg på stången. Booyaaah!!! Nytt PB!!
Men inte kan man ju stanna när det går lätt heller, så för skojs skull satte jag 90 kg på stången. Utan att ens själv veta vad som hänt så hade jag knäböjt 90kg!! Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att det skulle gå! ÅÅÅH så jäkla nöjd jag är!!
Jag tyckte ändå att det kändes väldigt bra så jag prövade på ett 95kg lyft, men då var nog fokuset helt borta för det kom ganska snabbt ner. 

Att jag ökade med 10kg hade jag aldrig trott att jag skulle göra. Jag är så stolt över mig själv!


Lite gamla bilder på hur min uppvärmning inför knäböj ser ut får klä detta inlägget. Hur jäkla svårt ska det vara att komma ihåg kamerajäveln..??!! Men på min instagram finns en film från dagens lyft, om någon är intresserad. nyholmsara heter jag där. 




Jag hade ju lovat mig själv en liten present också om jag klarade mitt mål. Så efter passet blev det en snabb dusch för att sen åka iväg mot Jeppis. När jag väl kommer dit är färgen på produkten som jag skulle ha slut... Besvikelsen var så jäkla stor, hade ju längtat i 6 veckor och så finns den inte där..

Istället tröst åt/ firade jag med mat vid Friends & burgers och får helt enkelt beställa efter min present från nätet istället...
Så ännu får ni inte se min lilla gåva till mig själv, utan även ni får vänta... It sucks, right??


Inga kommentarer: