måndag 19 september 2016

Sjuk och öronfunderingar

Redan igår på jobbet kände jag att jag höll på att bli sjuk, men jag krigade mig igenom kvällsskiftet (hade inte så mycket annat val.. ganska svårt att hitta en vikarie för någon som redan befinner sig på jobb, dessutom på söndag kväll..). Så idag är det vila för hela slanten. Lite surt eftersom att jag hade tänkt åka och köpa ett nytt gymkort till mitt gamla gym (två gym är ju bättre än ett). 

Men att bara ligga och ta det lugnt kan bli rätt långtråkigt även fast man är sjuk. Så lite ville jag ändå ha på agendan, så Conny som är ledig från skolan började måla om "lill-farstun". Så dit går jag mellan varven och kollar läget så att allt blir rätt. Känner mig på så sätt delaktig i det jag också. Och någon måste ju ta före och efter bilder också. 

När jag ändå hade fram kameran passade jag på att snabbt gå ut och fota Nelly som lekte på bakgården:


Min lilla älskling, så fin hon är. Men någonting som jag inte förstår mig på är hennes öron. Ni som följer min blogg har sett att jag tidigare har skrivit om detta. Men nu trodde vi verkligen att hennes öron hade hittat sin plats, eftersom att båda två har stått rakt uppåt i flera veckor. 
Tills för någon dag sen.. Nu har ett fallit ner igen.. Så jaaa, blir det hängöron eller kommer dom att stå uppåt?? Skulle vi också vilja veta. För oss är det absolut ingen skillnad, perfekt är hon hur som helst.

Inga kommentarer: