onsdag 14 september 2016

Höstlista

Jag inser när jag kollar in min egen blogg hur dålig jag har varit att blogga den senaste tiden. Men så kan det va ibland, har inte haft så mycket motivation till bloggen den senaste tiden faktiskt. Så jag delar med mig av höstlistan som jag ser att många har fyllt i för att ni ska ha någonting att läsa om när ni nu har klickat in er här. Och jo, jag ska försöka bli mera aktiv att blogga igen så det är inte förgäves ni kikar in här. Kanske imorgon?? Aja, vi ser. Nu kommer höstlistan i alla fall:



Beskriv din höst med tre ord?
Jobb, gym och hund

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa är alla mysiga promenader och de tända ljusen i höstmörkret. Sämsta är nog när det börjar bli så kallt om nätterna så att du blir tvungen att skrapa fönsterrutan på bilen innan man kan köra iväg någonstans. 

Hur höstmyser du?
I soffan med flera filtar, tända ljus, en film och en kopp té

Hur ser din höstoutfit ut?
Byter ut min vanliga outfit mot lite tjockare plagg bara

Vad har du på to-do listan just nu?
Uuh, det är en hel del det. Men ska ta tag i lilla farstun och måla om den snarast(!!). Skulle också behöva städa undan i uthuset innan vinter i alla fall.

Bästa musiken för regniga dagar?
Lyssnar på det som finns på min spellista. Om inte Conny "råkar" byta till sin, då lyssnar jag på hans.

Vilka serier kommer du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Som Ellinor också skrev, Paradise hotel hör ju alltid till ;) Sen såg jag faktiskt en bra film för någon dag sen,  from Paris with love hette den. Och The nice guys, den var också bra.

Vad är höstigaste maträtten?
Det är väl soppor antar jag? 

Var hänger du helst under helgen?
Under hösten så brukar det ju faktiskt hända flera saker under helgerna. Brukar åka iväg på det mesta som händer om jag inte är på jobb.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Närmaste framtid vet jag nu inte, men i December åker vi en sväng till Tallin i alla fall.

Hur förbereder du dig för vintern?
Vet jag nog inte hur ja ska kunna förbereda mig för den.. Gå i dvala när jag inser att det blivit vinter??



Inga kommentarer: