onsdag 7 september 2016

En liten nypa höst

Det märks att det börjar bli höst. Inte bara på vädret, utan jag börjar dra ihop till höst.
Det är just på hösten mina "flyktkänslor" alltid brukar dyka upp. Och precis som varje år så har dom dykt upp även i år.
Men detta året är dom faktiskt inte alls lika starka som dom brukar vara. Själv tror jag att det beror på att jag trivs med livet som det är just nu. Men visst finns den där känslan där ändå, men inte överhuvudtaget så stark som den annars brukar kunna vara kring hösten.

Det finns få saker som jag älskar så mycket som att resa. Så för att inte bli helt tokig och få stillat mitt lilla "flyktbegär" så har jag preliminärt inplanerat fyra stycken utomlandsresor fram till Mars. Både mindre resor och förhoppningsvis en sväng till Thailand eller något annat trevligt ställe.



Det är ändå lite konstigt.. För aldrig brukar jag njuta av hösten, men i år måste jag påstå, att även fast den där känslan finns där så njuter jag ändå lite av att det börjar bli höst.
Vi har lagt in som rutin att varje dag åtminstone gå ut på en promenad om dagen. Vilket är någonting som jag tycker är jätte skönt. Sen om kvällarna tänder vi ljus i hela lägenheten och myser in oss i soffan framför Vikings (men nu har vi tittat ut den serien så vi behöver alltså en ny att ägna våra kvällar åt. Inte det lättaste att hitta en serie som både jag och Conny gillar kan jag säga.. Har ni några förslag så får ni gärna tipsa oss!!)

Inga kommentarer: