onsdag 17 augusti 2016

Från gammalt till nytt

När vi flyttade var vi ju såklart tvungna att köpa en massa nytt till lägenheten, som man alltid hamnar att göra vid en flytt. Så vissa saker försökte vi att spara in på att inte behöva köpa så att vi inte skulle bli helt ruinerade första månaden. Därför har vi haft ett gammalt vardagsrumsbord som vi har fått och tänkt köpa nytt när vi bebott oss en stund. 
Men ännu har jag inte hittat något som jag vill ha. Men i stället kom jag på den briljanta idén med att göra om vårt nuvarande bord tills jag hittar ett som jag verkligen vill ha. 

Såhär såg det ut innan: 



Och efter min makeover började det se ut såhär:




Från gammalt och fult till ett rätt snyggt bord som passar betydligt bättre in med resten av inredningen. Jag är riktigt nöjd med resultatet och kommer att steg för steg visa er hur jag på ett enkelt och billigt sätt har skapat ett nytt vardagsrumsbord åt oss. 



Jag hade köpt vitt spraymål på Clas Ohlssons. Så benen fick sig några varv med spraymålet. 

När målet hade torkat bar jag in bordet och tog fram en rulle med inredningsfolie som jag hade köpt på Anttilas konkursrea. Jag valde ett i en grå tränyans för att det bäst skulle matcha in med resten av vår inredning. 


Hela kalaset blev att kosta 16€, så det blev ju verkligen inte dyrt för ett så gott som nytt vardagsrumsbord. 

Inga kommentarer: