fredag 12 augusti 2016

Sommarplanerna

I början av sommaren gjorde jag upp en lista över saker jag skulle göra under sommaren. 
Så hur blev det? Blev sommarplanerna som jag hade tänkt mig?


Såhär såg min lista ut:
- Umgås mycket med Nelly. 
Jag har umgåtts mycket med Nelly. Hon har varit med överallt och man kan nog räkna på en hand de gångerna hon har behövt vara ensam i fler timmar. 

- Fira midsommaren. Midsommaren firade jag i Jakobstad vid Lisas föräldrars hus vid vattnet. Jag var dock nykter, men det gjorde mig inte så mycket.

- Hänga på stranden, sola, simma och ha picknick. Det kan jag ju säga att det inte har blivit så mycket av. Jag har simmat två gånger, varit på stranden en gång och haft picknick en gång. Alla de gångerna var dock i Tyskland.

- Klacken party. Jag var till klacken och jag hade så himla kul! 

- Åka en sväng till Kärkkäinen med Kati. Vi kom hem med massor med saker och med en tunnare plånbok. Roligt hade vi också.

- Ha en Åpsito brunch med brudarna. Jag ställde i ordning en brunch hemma hos mig. Våfflor, crossanter, bacon, ägg och allt annat som hör till på en brunch fanns på bordet.

- Norrvalla sommarfest. Jag tog med min lillebror och vi åkte iväg mot Vörå. Vi hade roligt och dansade till KAJ och Samir och Viktor.

- Tysklands resan med Conny. Vi hade en bra resa och fick se mycket under våra dagar där.

- Juthbacka. Är ju nästa helg, så det har ju inte hunnit med ännu. Men jag har min sista semestervecka nästa vecka, alltså under Nykarlebyveckan. Så jag kommer definitivt inte missa Juthbacka och allt som hör till med det.





Inga kommentarer: