måndag 8 augusti 2016

Lite träningssnack emellan

Har ni märkt en sak? Det har blivit lite skrivet om träning här på bloggen den sista tiden. Jag vet inte alls varför det har blivit så. För att jag själv också kanske har legat på latare sidan??? Men jag tror också att det kan beror på att jag tar betydligt färre bilder när jag är på gymmet nu. 
På förra gymmet var man ganska ofta själv när man tränade eller så kände man de som var där så då var det inte så farligt att fota bilder till bloggen. Men på nuvarande gymmet hänger betydligt mer folk och jag har känt mig obekväm med att dra fram kameran där, så de gånger när jag faktiskt skulle ha kunnat fota någonting till bloggen så har jag helt enkelt inte haft med den.





Något som vi har börjat med nu är dagliga promenader. Jag har påbörjat ett nytt 6 veckors träningsschema på gymmet som innehåller en hel del ben (dags att bli stark i knäböj!!) , så lugna promenader gör gott mellan passen. Promenaderna är inte alls långa, men kravet är att vi varje dag kommer oss ut iallafall (om det då bara blir runt kvarteret eller flera kilometer är inte det viktiga).

Inga kommentarer: