tisdag 16 augusti 2016

Det är ju semester


Jag är inne på min sista semestervecka i sommar. Typiskt nog har jag dragit på mig en förkylning som bara verkar bli värre. Jag knarkar finrexin och halstabletter i ett tappert försök att tillfriskna, vilket går sådär..

Igår var det Stjärnrundan på agendan. Jag fick med mig Gitta och vi gick sträckan på 7,5km. Det gjorde ju kanske inte min förkylning heller så mycket bättre, men värt det var det i alla fall. Vi hade trevligt och fick oss en skön promenad. 


Vi trodde nog att fler skulle vara där som motionärer. Men flera värmde t.o.m upp inför loppet och tog det på stort allvar. Vi var en av de sista som kom i mål, och då hade vi ett bra "gå tempo" ändå.
Tror nog att både jag och Gitta var lite sugna på att springa sträckan, man dras liksom med. Men jag kunde inte riskera att bli ännu mer sjuk med min sjuka hals och snoriga näsa.

Inga kommentarer: