måndag 29 augusti 2016

Äpplen i massor

Jag tänkte egentligen bara ignorerar det faktum att jag har struntat i att blogga de senaste dagarna. Men egentligen vet jag inte nu heller vad jag ska blogga om, så jag får väl i alla fall uppdatera er om lite tråkigt vardagssnack ändå. 

Här hos oss är det äppel skördetider just nu. Vi pockar, skalar, gör mos och fryser in. I kväll tänkte jag även göra några äppelpajer och eventuellt någon äppelkaka. Bra att ha i frysen liksom, bara att ta fram om man får gäster eller så (guud så vuxen jag låter nu). 

Förutom att skörda äpplen så är jag halvvägs igenom mitt toppningsprogram också. Och det är nu det roliga börjar. Här tidigare har det inte varit så tungt eller utmattande faktiskt, men nu börjar det bli lite mera utmaning och det börjar bli riktigt roligt!




Inga kommentarer: