lördag 23 juli 2016

Waterski och Mannheim

Igår landade vi i Frankfurt och Connys syster kom och hämtade oss till flygfältet. Vi åkte på autobahn (vitsi he e coolt) till Bad schönborn, där mat väntade på oss när vi kom. Det blev en tidig kväll för oss trötta resenärer.

Idag började vi vår dag med en riktigt tysk dunderfrukost. Chokladcrossanter, nutella, marmelad och hela det köret. Efter vår dunderfrukost åkte vi iväg för att åka vattenskidor och wakeboard. 
Jag har tidigare nog prövat på att åka vattenskidor, och idag lyckades det äntligen bra för mig. Men fick nog också dessutom årets första dopp. 







Vi har också hunnit vara in till Mannheim. 
Bara under vår vistelse där såg vi säkert 15 polisbilar. Vi blev lite fundersamma med tanke på allt halå som varit den sista tiden... Men tydligen skulle dom iväg till någon konsert i närheten bara. 



Vi ville äta någonting snabbt och typsikt tyskt när vi var på språng och wurstcurry var tydligen någonting som passade in i den kategorin. Först lät det väldigt konstigt i mina öron.. Korv med stark tomatsås och curry. Men det smakade faktiskt riktigt gott.



Resten av kvällen kommer vi nog sitta och äta. Vi ska nämligen ha grillkväll och mer än så kommer vi nog inte att hinna med ikväll. 

2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Så vackert Mannheim är! :) Och currywurst är gott ;)

Sara Nyholm sa...

Jag en riktigt fin stad var det 😊 Jaa det var mycket godare än vad jag trodde att det skulle vara :)