torsdag 21 juli 2016

Sådan lyx

Jag är nöjd med tillvaron just nu. Jag trivs så bra i vår lägenhet tillsammans med världens bästa sambo och med våran lilla Nelly. Nelly har verkligen blivit en del av familjen och jag skulle aldrig klara mig utan henne mer. De gånger vi har haft henne på "sköjto" har lägenheten känts död, som att all energi skulle vara borta. 
Men nu var det ju inte bara Nelly jag skulle babbla om. Har så lätt att babbla på så mycket om henne när jag sätter i gång. 

Vår lägenhet. Alltså oj vad jag tycker om den!
Förutom att den är rymlig, ligger på ypperligt ställe, har inga störande grannar och i princip känns som vår alldeles egna så älskar jag all kärlek tomten har fått. Alltså alla träd och buskar. 
Vi har tre stora äppelträd, två körsbärsbuskar, ett blommonträd, ett päronträd, en krusbärsbuske och några vinbärsbuskar. 
De flesta av dessa har ju funnits i många år, så vi får ju faktiskt skörd på dem. När man annars planterar träd och buskar så tar det ju så många år innan det börjar växa något på dem, så snacka om vilken lyx vi har. 

Hittills så är det bara körsbären som börjar vara färdiga, men jag väntar med spänning på att allting ska mogna. 



Inga kommentarer: