måndag 18 juli 2016

Ledig måndag


Jag har jobbat hela helgen lång och firar det med att vara ledig idag istället. Jag passar på att spendera lite tid i solstolen nu när jag faktiskt är ledig en dag då solen är framme. 

Och vill ni veta en sak? På fredag åker jag och killen iväg på vår sommarsemester tillsammans! Jag ser så mycket framemot det. Jag har aldrig varit i Tyskland förut, så redan det ska bli spännande. 

En annan sak, men det om våran Nelly.. I går hade hon bajsat 4 (!!) gånger inom en timme, och alla gångerna inomhus (annars är hon i princip rumsren). Idag när vi vaknade hittade jag igen 3 (!!) bajshögar... Vart kommer allt bajs ifrån?? Dessutom så var hon väldigt tam igår när jag var på jobbet och ville bara ligga i Connys famn.
Vi hittade till slut boven i dramat.. Ett tomt papper från en proteinstång som låg under sängen..
Det var inte alls bra för hennes mage och hon mådde inte alls bra. Idag är hon däremot som vanligt igen.
Hon tuggar verkligen i sig allt våran hund. Igår hade hon käkat upp min iphone laddare, så det var bara för oss att hoppa iväg i bilen och åka iväg och köpa en ny.. 
Det märks verkligen att hon släktas sin syster. Lika glupska är dom båda två. Elsa hade fått tag i ett smörpaket och käkat upp hela paketet. Hon mådde inte heller så bra efteråt kan jag säga. 




Igår var vi en sväng till Munsala och vi passade på att besöka kvigorna i hagen. 

Inga kommentarer: