torsdag 28 juli 2016

Heidelberg

Vår sista dag i Tyskland åkte vi till Heidelberg. Jag gick med kameran i högsta hugg (turist javisst!) för det var verkligen så himla fint där. Där gick vi omkring på b.l.a Tysklands längsta gågata (nästan 2 km lång). Och sen gick vi upp mot slottet.

Gamla bron.



Jag hittade mitt slott.

Så jag tog mig upp dit för att beundra min utsikt

Inne på slottsområdet 



Vi gick upp på philosophenweg för att få en bättre överblick över staden. Här pausade vi en stund på bänken där var drottning Silvia suttit. 

Ååh, alltså så himla fint! Bilderna ger ingen rättvisa över hur fint det var där.


Eftersom att det var vår sista dag i Tyskland, Minna och Joakim hade fått ut fin fina betyg och Knut hade födelsedag så passade vi på att äta vid schnitzelbank när vi ändå var i Heidelberg. Ett ställe som jag varmt rekommenderar om man besöker Heidelberg.

Vår vistelse i Tyskland har verkligen varit toppen. Vi har sett en hel del och fått uppleva en massa nya saker. Tack och hej! Nu åker vi hem igen.

2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Alltså vilken vacker stad! :)

Sara Nyholm sa...

Jaa verkligen. Det var nog kärlek vid första ögonkastet! :)