fredag 3 juni 2016

SOMMARLISTAN


1. Vilka är de TRE första sakerna du kommer att tänka på när du hör ordet SOMMAR?
Grillat, stranden och sena mysiga sommarkvällar.

2. Vilken smak på glassen beställer du?
Beror på, sist blev det kokos och winernougat.




3. Sia eller Ingman?
Sia. Men då gillar jag att man kan beställa så många häftiga kombon vid Ingmans glasskiosk. Både boll, mjukglass, såser och godis i en bägare om man så vill.

4. Var tillbringar du helst din lediga kväll?
Ute på en terass med grillen i högsta hugg och kanske en cider i handen.

5. Ska du gå på student- eller examenskalas?
Japp. Min bror får sin examen och Meeni tar studenten.

6. Smörgåstårta - najs eller bajs?
Najs, bara paprikan lämnas bort.

7. Var hittar man dig på en regnig dag?
Beror väl på var jag befinner mig helt enkelt. Söker mig inte till någon speciell plats för att det regnar. Men flesta gångerna håller jag väl mig nog inomhus.

8. Var och hur firar du midsommar?
Jag har ingen aning om det ännu. Men hoppeligen i mina goda vänners sällskap på ett mysigt ställe med gott att äta och dricka. Och med en midsommarkrans på huvudet.




9. Vilken blir årets sommarplåga?
Det får vi se.

10. Vilket är ditt bästa tips för att koppla av i sommar?
I fint väder, ta dig till stranden. Ha med en bra bok, ett gott sällskap och en picknickkorg. 

11. Ska du resa någonstans i sommar?
Det blir kanske en resa till Tyskland och Norge. Annars bara en Ikea resa som är inplanerad.

12. Ska du sommarjobba - eller har du semester?
Detta är mitt första år med en riktig semester! Så 4 veckor ledigt har jag, ska bli så jäkla skönt!

13. Den ultimata sommarmaten för mig är...
Grillat! Halloumi, majs, kött, korv, olika sallader till osv..

14. När tar du det första doppen?
Jag är så feg när det kommer till att simma. Så vi får nu se.

15. Beskriv din idyllsommar.
En varm sommar med många sena sommarkvällar. Strandhäng. Sommarklänningar. Spontana äventyr.



16. Avslutningsvis, nämn tre saker du ser fram emot med sommaren 2016!
- Varma dagar på stranden
- Kunna träna utomhus i shorts och topp
- Semestern!


Inga kommentarer: