söndag 19 juni 2016

Nelly


Många tycker att det är lite lustigt ändå att vi nu har skaffat vår lilla Nelly. 
Varför??
Conny har alltid tjatat om att vi ska skaffa hund, men jag har alltid sagt att vi inte ska göra det. 
Varför??
För att jag inte ville binda mig till den. 

Visst har jag alltid velat ha hund, vi har alltid haft hund hemma. Men jag har inte velat binda mig till den just nu. Jag ville kunna resa utan att behöva tänka på hundvakt, kunna vara borta utan att behöva tänka på om man måste åka hem och mata hunden osv...
Men när vi var på Meenis studentfest och jag fick träffa hennes lilla hund, så brast det. Jaa vi ska nog fanken i mig ha en hund ändå.
Så sen dess satt vi varje dag och kollade på alla möjliga sidor på internet efter en lämplig hund åt oss. De som föll oss i smaken befann ju sig då såklart sig uppe i lappland eller nere i nyland. Vi hade ställt in oss på att vi skulle behöva ta en längre roadtrip för att få hem vår lilla vovve. 

Men så ringer mamma och säger att hon har hittat en liten valp åt oss. Elsas syster!! (mammas och pappas vovve) Elsas mamma hade fått nya valpar och de hade nu endast en liten flicka kvar. Jag ringde direkt, livrädd över att någon redan hade hunnit reservera henne. För att åka och titta på henne var vi ju bara tvungna att göra. 
Elsa har varit helt underbar och jag har själv sagt att om hon någonsin får valpar så ska vi ha en!
Men nu sådär helt passligt när vi faktiskt bestämt oss för att skaffa hud så dyker denna lilla krabat upp. 
När vi åkte och hälsade på henne så smälte mitt hjärta, det var klart att hon skulle bli vår.
Dessutom så vet vi ju varifrån hon kommer och vilka gener hon har i sig. Vi vet vad vi får helt enkelt. Och dessutom så behövde vi inte åka så långt för att hämta hem henne heller. 

Och om vi känner att vi vill åka iväg på någon resa så har vi alltid flera hundvakter som ställer upp. Så när vi t.ex åker iväg till Tyskland så får hon vara hemma hos mamma och pappa så får hon då samtidigt sällskap av deras hundar, Nelson och Elsa. Så några problem blir det nog inte.
Ska vi bort över dagen eller och hälsa på någon så ska vi försöka ha med henne så mycket som möjligt. Jag ser inga problem, utan jag ser fram emot att få lära henne massa nya saker.


Vår lilla Nelly! <3


Inga kommentarer: