fredag 10 juni 2016

Kroppens reaktion och F1 start


Den senaste tiden har träningen inte alls varit lika motiverande som jag brukar tycka att den är. Jag älskar träning och det är något som jag verkligen brinner för, men den senaste tiden har träningen inte varit så rolig. Vissa träningspass har jag skippat för att jag helt enkelt inte haft motivationen till det. 
Varför det?
Jag ska vara ärlig med er. 

I och med att jag blev sjukskriven och har en längre tid haft alltför mycket att göra så har kroppen reagerat som den gjort. En stressad kropp kan få många reaktioner, och i mitt fall blev det viktuppgång. En viktuppgång som jag själv inte alls har trivts med. Även fast jag tränat precis som innan så har jag endast gått upp i vikt. Inte i muskelmassa då, så inte så motiverande att träna då heller. 
Nu vet jag ju själv att jag inte är överviktig på något sätt, men detta är inte alls min trivselvikt. 
Jag har i princip alltid gillat det jag ser i spegeln och jag menar inte att jag inte gillar det jag ser nu heller, men jag vill må på bästa sätt och vara mitt bästa jag. Jag vill tillbaka till min trivselvikt helt enkelt. 

Igår tog jag en titt i min hylla med Forever produkter. Då slog det mig.. F1
Tidigare har jag endast kört C9, men aldrig prövat mig på F1. Jag har aldrig känt behovet av ett kost- och träningsschema när jag själv har klarat den biten bra. Men nu ska jag faktiskt pröva detta, för min motivations skull. 
Så i 30 dagar kommer jag att köra andra delen av hälsoprogrammet i Forevers F.I.T serie. 
Jag kommer att träna enligt ett träningsschema och äta enligt ett kostschema. Detta kommer jag att göra för att jag vill må så bra som möjligt och hitta motivationen igen till det som jag brinner för. 

F1 är inte ett viktminskningsprogram, utan ett hälsoprogram. Ett program som sätter kroppen i balans och hjälper en till ett hälsosammare liv. 
Så nu hoppas jag att min kropp ska hitta tillbaka till sin balans och att jag ska må mitt allra bästa jag!


Är det så att någon annan också skulle behöva balans så kan jag nu meddela att hela JUNI så har jag specialpris på F.I.T serien. Alltså C9, F1 och F2. 
Har dessutom en extra C9 hemma, så om någon önskar snabb leverans så är det först till kvarn! Bara att ta kontakt med mig.



Tips tips!!
Igår testade jag en annan typ av franskisar. Rotsaksfranskisar!! 
Det var faktiskt riktigt gott och ett nyttigare alternativ än vanliga franskisar. Jag hittade dem i frysdisken vid citymarket, och ska skriva upp dem på inköpslistan till nästa gång det ska handlas.


2 kommentarer:

sallu sa...

spännande! körde c9 själv förra sommaren.
rotsaksfränären är dögott! och chips.. nästan godare än den ohälsosamma varianten!

Sara Nyholm sa...

Va kul :)
För en tid sen åt jag endast rotsakschips och skippade helt de "vanliga" chipsen. Att dippa dem.. muummmss!!