fredag 24 juni 2016

Gårkvällens Åpsito


Oj så roligt jag hade igår! Gitta fyllde år och bjöd dit oss tjejer för åpsito. 
Det vi gör på våra åpsitor är i princip att äta gott och prata, vilket vi gjorde igår också. 
Jag har så många bra tjejer runtomkring mig. Och det är så roligt att vi är så många som fortfarande hänger ihop, många av oss gick ju tillsammans i lågstadiet. Så ni förstår hur pass bra vi känner varandra.

Det är ju klart att man tycker att sitt egna flickgäng är bäst, såklart. Men mitt är verkligen bäst! ;)
Nämen det är så många tjejer som går runt och pratar skit om varandra och däremellan är bästisar osv.. Men sånt sysslar inte vi med. Om andra pratar vi ju förstås skit, men aldrig om någon ur egna gänget. Är det något man funderar över eller stör sig på så säger man det, det är inte värre än så.
Det var faktiskt några killar ur en annan by en gång som sa till oss "att vi inte är som andra tjejer" och förklarade just detta för oss.

Jag tog inte en enda bild igår, men en bild från förra årets midsommar får klä detta inlägget.


Inga kommentarer: