söndag 26 juni 2016

Bön pasta


Jag gör väldigt sällan pasta. Det är inte det att jag inte gillar det, utan jag gör det helt enkelt väldigt sällan. Dessutom så är det ju inte så nyttigt och innehåller inte speciellt mycket med näring heller. 
Men såg att dom hade bön pasta i butiken och köpte hem för nyfikenhetens skull. Att testa ett nyttigare alternativ i stället för vanlig pasta, sånt tycker jag är kul. 


Till pastan gjorde jag en enkel tonfisk sås. 


Och faktiskt, pastan var riktigt god. När jag dessutom började titta närmre på innehållet såg jag att den dessutom innehöll mycket protein. Något jag inte alls hade räknat med.
Helt god pasta, med ett mycket bättre näringsinnehåll än "vanlig pasta". Perfekt! Enda minuset är ju då att den är betydligt dyrare än den vanliga...

Inga kommentarer: