torsdag 26 maj 2016


Via jobbet har vi möjlighet till pt-tjänster, gruppträningar, coaching, mentalträning, stresshantering osv.. av YourCoatch. Vi behöver inte betala för någonting utan jobbet står för allt. Jag har själv varit på konditions/muskel test och något gruppträningspass.
Men nu i och med min sjukskrivning så föreslog chefen att jag skulle boka en tid till en av coacherna för just stressahantering . När chefen föreslog detta för mig var det min andra dag på jobbet efter sjukskrivningen. Den dagen var jag verkligen ett vrak och trodde verkligen inte att jag ens skulle klara av dagen, så när hon föreslog detta för mig bokade jag snabbt en tid.
Jag är väldigt öppen med om att jag har varit sjukskriven, jag ser ingen vits med att dölja det. Så jag har pratat med många om just detta, spekulerat i varför jag fick mitt "breakdown" osv..
Men jag måste faktiskt säga, att få prata med en helt utomstående person som faktiskt är expert på detta var otroligt skönt ändå! (Det trodde jag aldrig att jag skulle säga!) Vi började försiktigt bena ut saker och ting och ska igen träffas om någon vecka. Hon berättade att vi kommer att blanda lite av sresshanteringen, mentalträningen och coachingen.

Jag har aldrig tänkt tanken tidigare att jag någonsin skulle åka iväg och prata med någon. Jag mår verkligen bra, så jag har aldrig känt det behovet. Jag skulle aldrig ha gjort detta om inte min chef skulle ha sagt åt mig att göra det. 
Så någonting jag har lärt mig är att man inte behöver må psykiskt dåligt för att det ska vara någon "nytta" med att åka och prata med någon. Alla har nytta av det! 
 Så får ni chansen, ta den säger jag!



Inga kommentarer: