torsdag 5 maj 2016

Torsdags snack


Nu har vi börjat på med projekt vardagsrum. (läs vi = Conny) Helt ärligt så är min ork inte som den ska vara än så Conny är den som mest donar åpå. Jag står och håller i ett hör nångång, resten fixar han. Som tur har vi några kvällar haft lite hjälpande händer här, vilket är väldigt tacksamt. 

Många verkar lite halvt skrämda över att jag för tillfället är sjukskriver för stress och vågar inte fråga desto mera om det. Så jag tänkte berätta lite så att ni slipper fundera och spekulera. 
Jag mår bra, men jag tar dagen som den kommer, för jag kan inte säga hur jag mår i morgon eller om en vecka. Allt beror så på dagarna. Vissa dagar förstår jag inte ens varför jag är sjukskriven medan vissa dagar inte löper på så smidigt. Jag gör det som jag mår bra av. Jag träffar vänner, tränar osv.. Det som jag känner att jag mår bra av helt enkelt. 
Jag är inte deprimerad!! (många blandar ihop dessa två) Psykiskt så är jag mest frustrerad över att jag inte orkar så som jag vill och brukar. Jag är frustrerad över att jag måste vila och ibland somnar. Det krävs inte så mycket program förrän jag känner mig helt slut, och det är jag så frustrerad över. Men detta beror förstås på dagarna det också.Värst är dagarna då jag mår dåligt, alltså extrem huvudvärk och illamående. Det slår tröttheten med hästlängder. 
Men jag har börjat acceptera att jag är tröttare och faktiskt lägger mig på soffan när jag känner att jag behöver det. Ibland får jag dåligt samvete över det, vilket jag vet att jag inte behöver få. Jag är ju faktiskt sjukskriven för en anledning och det är ju meningen att jag ska vila upp mig. 



Inga kommentarer: