måndag 23 maj 2016

Nytt schema och nygräddade bullar


Idag började jag min dag med ett pass på gymmet. Faktiskt ett ganska halvkasst sådant, men så kan det va ibland.  
Jag har lagt upp ett nytt schema, så första passet på det nya schemat blev ett lättare benpass. Det nya upplägget kommer att innehålla fyra styrkepass/vecka och åtminstone ett cardio pass i veckan.
Uppbyggnaden kommer att se ut som följande:

Pass 1 Ben
Pass 2 Axlar, bröst och triceps
Pass 3 Rumpa
Pass 4 Rygg och biceps

Cardio åtminstone ett pass i veckan. Förhoppningsvis blir det mer nu när det blir sommar och vädret motiverar mera för att vara ute. Men åtminstone ett pass och allt utöver det är bara plus.

Varannan vecka tänkte jag köra med lättare vikter i benpasset (högre reps) och varannan vecka med tyngre vikter (färre reps). 
Sen kan det ju hända att det blir en del crossfit också (det brukar bli det när jag tränar med syrran). Så då får jag helt enkelt bara lämna bort något av de andra passen i stället. För det mesta när man tränar crossfit så tränar man ju i princip hela kroppen, så då är det inte så stor skillnad vilket av passen som lämnas bort. 



Sen idag kom Tessan hit och hade med sig nygräddade bullar. Vilken lyx! Så vi har suttit ute i solen och pratat i några timmar om allt och inget. 


Inga kommentarer: