onsdag 25 maj 2016

En onsdag utan charm


När jag kom hem cyklandes från jobbet idag insåg jag att jag plötsligt var utlåst.. När jag åkte iväg till jobbet imorse glömde jag helt bort att ta med nyklarna. Conny har kvällsskifte denna vecka, så han var inte hemma. Grannen som har universalnyckeln till lägenheten var borta.
Trött efter jobbet och hungrig som en varg, och då utlåst! Det kunde helt enkelt inte bli värre...
Så jag fick sitta ute i kylan 30 minuter och frysa tills mamma kom med extranyckeln. 

Samtidigt som mamma var här så åkte vi iväg och handlade. Väl hemma så kom jag mig in och mamma åkte iväg hem igen. När jag skulle börja packa upp varorna inser jag att jag har tre fryspåsar och ett glasspaket som ska in i frysen. 
Frysen ligger i ute i vårt uthus och för att komma di behövs nyckel... Vilket betyder att jag nu blir tvungen att käka ett helt paket med glass. För annars är det ju helt bortkastat...?



Inga kommentarer: