tisdag 29 mars 2016

Vi ska ti Nykabi

 Jag orkade inte ta mig till gymmet efter att jag inte slapp in tidigare idag. I stället åkte jag iväg för att städa lägenheten och packa ännu mera flyttlådor. 
Det låter som att jag inte har gjort så mycket idag, men det känns verkligen som att jag har fått gjort enormt mycket. 

Många har frågat mig vart vi ska flytta osv..? 
Vi ska alltså flytta till Nykarleby i min mormors och morfars gamla lägenhet (de bor båda på åldringshem nu). En radhuslägenhet på ca 80 kvadrat. 
Lägenheten skulle behöva renoveras och är inte i topp skick, men den duger bra. Nya tapeter ska vi sätta på väggarna, men resten av renoveringen får vänta. 
Jag älskar lägenheten och känner mig verkligen som hemma där eftersom att jag har spenderat så mycket tid där tillsammans med mormor och morfar enda sen barnsben. Vi kommer få ha en fin liten trädgård med blommor och äppelträd. Dessutom så ligger lägenheten på perfekta stället. Nära till centrum men ändå en bit utanför.

Hur blir det med Conny då? Ska han sluta studera eller börjar han pendla till Vasa?
Conny kommer nog med och blir Nykarlebybo tillsammans med mig. Han har sagt upp sin lägenhet i Vasa och flyttar ut i April. Hur det blir till hösten sen ser vi då. Självklart så fortsätter han ju att studera men om han pendlar eller inte får vi helt enkelt se. Det beror ju lite på hur schemat ser ut ochså. Har han lite lektioner och bara någongång i veckan så är det ju möjligt att han kan pendla. Men vi tror nog att han kommer att hyra en liten etta i Vasa ändå. För att pendla så långt blir nog tungt i längden..



Inga kommentarer: