onsdag 23 mars 2016

Reselistan

Vilken är den varmaste respektive kallaste resan du gjort?
Varmaste är resan till Thailand. Där hade vi kring 35 grader i skuggan varendaste dag.
Kallaste måste nog vara någon slalomresa? 

Hur länge varade din längsta resa?
Om man inte räknar med när jag bodde i Norge över en sommar eller när studerade till reseledare i Spanien, så är det nog Thailand. 16 dagar alltså.

Vad är ditt favoritsätt att resa på?
Snabbast går det ju med flyg. Men sen så gillar jag roadtrips, de är så mysiga!

Favoritland att resa i?
Norge ligger ju som de flesta vet väldigt nära mitt hjärtat. Jag älskar naturen, språket och människorna där.  
Men så gillade jag även Thailand. Där var allt väldigt billigt och det var så enkelt att ta sig fram där. Även där gillar jag människorna och de fina stränderna.

Vilken är den turistigaste platsen du varit på?
Alanya eller Kos kanske?


Vilka tips skulle du ge till en turist som skulle vilja resa till staden du bor i?
Haha, stad skulle jag för det första inte kalla det. Så förvänta dig inget storartat..

Har du några måsten i reseväskan?
Pass och pengar! Brukar tänka som så att det som jag behöver finns oftast att köpas dit jag ska. Så ingen vits med att packa väskan proppfull med onödiga saker. Oftast så gör jag ju nog det ändå men... Shampo och sådant släpar jag däremot aldrig med mig hem tillbaka, för att få mer plats med mer saker som jag köpt.
Dina fyra bästa resebilder.









Vart skulle du vilja åka just nu?
Just nu skulle jag kunna tänka mig att åka till Tyskland, London, New York, Paris, Italien...

Vart vill du absolut inte åka?
Ett land som Syrien eller något annat land där var det råder krig skulle jag aldrig besöka.

Har du någon resa inplanerad inom en snar framtid?
Inte inom någon snar framtid, tyvärr. Jag älskar verkligen att resa och att upptäcka nya platser. Jag och Conny hade planerat lite att åka mot Tyskland, men vi får se hur det blir med det. Om inte så åker vi nog över vattnet en helg eller någonting. Och om inte tidigare så åker vi i alla fall till Norge i sommar.


Inga kommentarer: