måndag 21 mars 2016

Muskelkramper och kosttillskott

Med en paus från träningen i tre veckor skulle jag inleda träningen med ett benpass på gymmet. Jag värmde upp ordentligt innan jag började. Och redan vid knäböjen började mina benmuskler krampa som tusan. Då hade jag ändå ganska låga vikter på, men kroppen hade nog tydligen vant sig vid strandliv, så musklerna fick en rejäl chock. 
Men jag kom mig genom passet ändå och är förberedd på en dödens träningsvärk i morgon..


Passet såg ut som följande:

Knäböj 4x10

Marklyft 5x 8

Utfallsgång med hantlar 4x20

Leg extensions 4x10 (ett ben i gången)
-superset-
Höftlyft 4x10 (ett ben i gången)

Step up på bänk 4x15

Vadhävningar 4x20
-superset-
Spänsthopp 4x10






I och med att jag är tillbaka i vardagen igen så är jag noga med att ta mina kosttillskott. Från när jag senast bloggade om kosttillskott så har det kommit till några stycken in i min lilla kosttillskottssamling. 
Förutom Aloe vera gelen och Argi+ så slinker dessa ner dagligen också:

D-vitamin

Inga kommentarer: