tisdag 15 mars 2016

Kata Beach eller Karon Beach?

(För er som inte har varit till Phuket så är detta inlägget kanske inte så intressant. Har du varit dit så är det ju kanske mer intressant att läsa om. Och kanske om du funderat på att åka mot Phuket så kan ju dessa saker vara intressanta att veta? Eftersom att Kata och Karon ligger lite in på varandra och stränderna ligger nästan bredvid varandra)

Vårt hotell som vi bor på ligger i princip så att vi har lika långt till kata beach som till karon beach. Så vilken strand väljer vi då att gå till? 

Nu när vi har varit här i två veckor så tycker jag att jag har rätten att uttala mig, och jag tycker helt klart Kata Beach. Visst så kanske Karon är lite snyggare att se på och så, men min personliga favorit strand blir helt klart Kata Beach. Varför?? 


Kata beach
+ Det finns sällan maneter där
+ Du har tillgång till skugga
+ På stranden finns serveringsställen med både mat, dryck och lite kläder





Karon beach
- När du simmar där så bränner det ofta i huden av manettrådarna (detta är dock helt ofarligt, men kanske inte så trevligt)
- Har du inte med dig eget parasoll så finns det inte så många som hyr ut på den stranden
- Det finns inga serveringsställen. Vill du ha mat eller något att dricka så är det picknickkorg som gäller eller så måste du gå över gatan till "shoppinggatorna" för att handla.





Inga kommentarer: