söndag 13 mars 2016

Karon Market

Igår åkte vi in till marknaden här i Karon. Jag har annars inte shoppat så mycket här, utan mest tittat. Men på marknaden köpte jag flera saker att ta hem. Dessutom så var nästan allt billigare där än vad det annars är ute på gatorna. 

Själva marknaden befann sig inne på tempelområdet.



Maten som man hittade på marknaden var ingenting som vi vågade oss på...



I stället åkte vi iväg till Cha cha restaurangen. En restaurang jag verkligen rekommenderar att man besöker om man befinner sig i Karon/kata området. Vi var dit för andra gången nu och är verkligen supernöjda!
Paret som äger restaurangen är svenskt-thailändskt (mannen från sverige, frun från thailand), och det är verkligen familjärt där. Mest skandinavier är det som hänger där (lite skönt att äta någonting annat än thaimat tycker kanske flera än vi..).

Jag skojar inte när jag säger att biffen tog upp hela tallriken.. Man fick leta efter franskisarna där under biffen.. Och såklart beasås till! Jag kan lova att jag blev mätt! Mums!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hehe, jag hade nog haft lite svårt för de insekterna.. :D Men har faktiskt smakat rostad jättemyra, smakade nötaktigt, men hade en syrlig eftersmak som jag inte riktigt gillade..

Sara Nyholm sa...

Oj, va modigt av dig! :D Jag själv är nog alldeles för feg och kräsen när det kommer till mat..