torsdag 31 mars 2016

Back on track

Jag ska inte ljuga och säga att min träningsmotivation har varit på topp den senaste tiden. Den har faktiskt legat på botten ända sen jag kom hem från Thailand. Jag har verkligen försökt ta mig till gymmet, men det har inte varit roligt alls.
Igår bestämde jag mig för att jag nog ska fylla på mitt gymkort till gymkampen ändå. Jag gillar inte Munsala gymmet alls för tillfället... Så för att jag ens ska komma mig iväg så vill jag träna vid gymkampen. (Och vi ska ju ändå flytta till Nykarleby så då är det ju nära och bra.)
Så idag började jag min dag på gymmet. Jag var så jäkla taggad när jag åkte dit, motivation för första gången på länge! Och passet gick över förväntan. Jag har nog inte blivit så mycket svagare ändå under dessa veckor trots allt. 
Om jag var taggad innan så var jag minst lika taggad när jag gick ut därifrån. Så jäkla kul!

I slutet på nästa veckan så börjar jag även en OnRamp kurs på Crossfit Jeppis. Tidigare så har jag varit där några gånger på "prova på" pass och har tyckt att det varit jätte roligt, så nu ska jag få börja på riktigt. Där har jag månadskort till sista maj. 
Visst, kanske lite onödigt med två stycken gymkort, det är ju en hel del pengar det är frågar om. Men träning är ju något som jag faktiskt gillar, så det är värt det.




Inga kommentarer: