fredag 19 februari 2016

Tips på fredagssnacks

Bara för att jag försöker äta hälsosamt så betyder ju inte det att jag inte alls äter snacks. 
Så här kommer mina bästa snacks tips till fredagskvällen:


Grönsaker med dipp
Något som jag ofta äter för tillfället är morötter och gurka dippade i hummus. (God hummus hittar man t.ex på lidl)


Mörk choklad och nötter
Choklad med en kakaohalt på minst 70%. I nötväg så gillar jag allt, men godast är nog salta cashewnötter.


Ost- och baconchips




Rotsakschips 
Finns i de flesta butiker och är jättegoda att dippa de också.


2 kommentarer:

Maria sa...

Ost och bacon-chips låter gott! Men kanske det minst hälsosamma av alternativen du räknade upp.. ;)

Sara Nyholm sa...

Ja gott är det! Beror på vad du anser som hälsosamt. Jag tycker att varken ost eller bacon är dåligt, så för mig är det ett hälsosamt alternativ :)