fredag 5 februari 2016

Smoothieglass

Igår efterlyste jag om tips på min bloggning. Och idag dyker det upp ett inlägg om... MAT! Eller glass, men det hör under kategorin mat. Ni får väldigt gärna fortsätta att komma med tips, men så länge tänkte jag ta och tipsa er om Smoothieglass!

Jag kom på den briljanta idén med att frysa ner resten av smoothien som blev över igår. Att jag inte har tänkt på det tidigare? 
Så nästa gång ni gör smoothies och det blir över, frys ner det som glass vetja!




Smoothien till denna glassen innehöll:

1/2 Avocado
1 burk kokosmjölk
Jordgubbar
Vaniljpulver
4-5 droppar stevia caramel
Vatten (till konsistensen blev som jag ville ha den)

4 kommentarer:

A M sa...

Mums vad gott, länge sedan jag gjorde sådana! :D

Sara Nyholm sa...

Jaa, och nyttigt dessutom! :D

N sa...

Åh vad gott!

Sara Nyholm sa...

Jaa det är det! :D