måndag 15 februari 2016

Nya aminosyor

Jag har de senaste två månaderna skippat aminosyrorna helt. Ett medvetet val av mig. Aminosyror i sig själv är något som är väldigt bra att inta vid träning, speciellt vid styrketräning. 
Varför jag har skippat dem är egentligen för att jag inte har velat få i mig massa sötningsmedel (tränar ju 4-6 dagar i veckan, så det blir många dagar med sötningsmedel det). I slutet på min förra burk så använde jag aminosyrorna endast vid benträningen (för att då endast få i mig sötningsmedel 1-2 dagar i veckan).
Jag har funderat på att införskaffa aminosyror utan sötningsmedel. Men de aminosyrorna smakar helt förjävligt och är i princip omöjliga att få i sig. Så de skulle ändå bara stå och skräpa i skåpet. 

Efter mycket funderande fram och tillbaka så har jag bestämt mig för att börja använda smaksatta aminosyror igen. Den här verkar ändå helt okej. Den är inte sötad med aspartam, utan är mest sötad med stevia och har små mängder sukralos i sig (det är inte bra nej, men de är de bästa jag kunde hitta på fitnesstukku). De är dessutom tillverkade i Finland. De finns i två olika smaker, Ice Tea Peach och Watermelon. Jag köpte ice tea peach. 



Jag kan knappt vänta tills morgondagens pass när dessa ska prövas. 

Inga kommentarer: