torsdag 25 februari 2016

From lowcarb to...

Jag tänkte uppdatera er om hur min kost och hur mitt "heathy life" ser ut för tillfället. Eftersom att denna vecka inte har sett ut som det gjort tidigare i år. Jag har bl.a ätit min första godis i år och ätit sockrad grädde. Vad händer? Jag som tidigare i år har varit lowcarbqueen?!!

Så här är det. Jag förespråkar lchf. Jag tror stenhårt på att människokroppen mår bra av att äta så. Jag trivs att äta så, men om en vecka drar jag till Thailand och det kommer i princip vara omöjligt för mig att vara healty där. Och den senaste tiden har jag saknat att bara kunna äta gott med mina vänner. Det finns nästan alltid healthy alternativ, men jag kan aldrig äta eller dricka det som dom gör.. Vilket jag ibland faktiskt skulle vilja. Och att "fuska" när du äter lchf är ren pina.. Magkramper, yrsel och huvudvärk är inte roligt och då är det lättare att låta bli att "fuska" för att slippa det.

Så denna vecka har jag sakta men säker börjat introducera "vanlig" mat till min kropp. (Vill inte chocka den i thailand och må dåligt där liksom..). I Thailand kommer jag att njuta av maten och äta gott för hela slanten. 
Hur jag gör när jag kommer hem igen då? Jag vet att min kropp mår bäst av lowcarb kost, men jag tänkte faktiskt se om min beroendehjärna (ja det kallas så! Och ja, jag råkar ha en sån!) skulle klara av att äta lite mer "vanlig" mat. Jag kommer fortfarande inte äta potatis eller pasta, men när det blir fest så vill jag kunna tacka ja istället för nej. Så lite mer kolhydrater i kosten, och en dag i veckan få äta gott som godis osv.. 
Nu ska vi se om min beroendehjärna klarar av det, eller om den går helt bananas. Isåfall får jag gå tillbaka till min lowcarb kost, men jag ska testa och se hur det går helt enkelt. Så stay tuned..


Idag på gymmet växte superwoman fram i mig och t.o.m en gloria smög sig fram ovanför mitt huvud.

Inga kommentarer: